Tarp Katiliškių ir Bružo yra Ragankalnis.Tai nedidelė kalvelė.
1691 m. ant jos buvo sudegintos Liucija ir Marijona, apkaltintos, kad yra raganos. Nedidelė grupelė ,,raganėlų'' patraukė link istorinės vietos.
Einant link sodybos,neapsakomai vešli pieva. Joninių išvakarėse kiekvieno kaimo mergaitės keliais būriais eidavo į savo kaimų laukus ir, kartu su kitomis gėlėmis, rinkdavo ramunes.
Lizdelis rastas prie sodybos buvo tuščias, kaip ir pati sodyba...
Sodyboje raganaitės aptiko krūvą žabų.Šalia mėtėsi kaukolė...
Iš kažkur išlindo ranka...Buvo išties nejauku.
Tada visos nuskrido į pievą parinkti žolių.
Pievoje buvo jauku ir gera. Gydomąją galią Joninių naktį įgydavo ir jonvabaliai. Juos naktį rinkdavo, užpildavo spiritu ir vėliau tepdavo suskaudusias vietas.
Vėliau, augalams pražydėjus, vaistažolės netenka gydomosios galios. Siejama tai ir su raganų veikla,- nes ,,per Jonines visus žolynus apeina raganos”. Žolynai vasarvidžio metu turi daugiausia jėgos, vaistažolės - gydomųjų savybių.
Joninių išvakarių diena baigdavosi, ir ateidavo Joninių naktis, blogio ir gėrio kovos naktis, apsivalymo naktis. Ryškiausiai tai atsispindi žmonių pasipriešinime raganių veiklai, magijoje, pasakojimuose apie paparčio žiedą, ateities spėjimuose.
Kai lietuviai buvo pagonys, laužai degdavę visą Joninių naktį, kad jų šviesa apšviestų laukus, kur visokios piktosios dvasios ir raganos skrajoja, mėgindamos pakenkti gyvuliams, bręstantiems pasėliams. Laužo šviesa baidykles nubaido
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą